Sommarsemester i Risbäck

Nu är jag tillbaka från Risbäck. Har inte kunnat skriva något med tanke på att internetet där är segt som kola :/
Menmen, tänkte i alla fall skriva en kort sammanfattning:
  • 24/7
Efter en brunch och shoppingtur med Becca bar det av till Norrland med hela familjen. Bilen fullpackad, en misse som skriker och en familj som tjaffsar om vems musik vi ska lyssna på här näst är vardag vid sådana här tillfällen ;)
Det gick i alla fall rekordsnabbt och vi tog oss upp på endast 7 timmar (brukar ta ca 8 annars).
  • 25/7
Var en tur till Borgafjäll för att gå på marknaden, det regnade dock så jag och mamma sprang bara och köpte det oligatoriska (och åhhh så goda) tunnbrödet. Efter det var det lunchbuffé på idet. MUMS!!
Satte upp mina nyinköpta hyllor också. Det blev så här fint:


Läste också ut sista boken i serien om klanen Otori. Den serien var bra ;) Fem böcker totalt och Japan-inspirerade.


  • 26/7
Idag regnade det igen så jag läste. 4 böcker blev det idag ^^ Har även fixat en lägenhet idag. nu är det bara detaljerna som ska fixas och så. Jag kommer alltså bo i en 2:a på 65 kvm!! Yay!! Nyrenoverad och fin.
  • 27/7
Idag har jag fått bilder på lägenheten. Det ser mycket bra ut ;) Var ut på en fotorunda och passade på att plocka lite blommor. Det har regnat så mycket i sommar att vattnet i sjön stigit jättemycket :S


Musiken hängde också med ut. Lite lugn och ro ibland är mysigt.
  • 28/7
Idag var det tisdag och det innebar Gå-bingo som alla tisdagar i Risbäck på somrarna ;) Vann dock inget idag heller... Har läst idag med, som alla andra dagar då jag är här.
  • 29/7
Idag var vi till Vilhelmina och handlade mat och pappa besiktigade amazonen som gick igenom... Ett under! Hmm...
Satte upp poolen idag, får hoppas det blir något fint väder så den blir varm och skön. Var även på middag hos moster och har lekt med Emma-pemma på dagen... Känner mig dock mer förkyld igen :/
  • 30/7
Kände mig dålig idag :( så har tagit det lugnt. Läst tidningar och böcker, badat, grillat och ätit ute. Såg Undercover Brother på tv 6 ^^ Den var kul :P
  • 31/7
Lekt lite med kusinerna idag, de var hit. Mamma bakade bullar som vi mumsade på till fika :) På eftermiddagen var vi till Borgafjäll för att handla och äta på Idet, Schnitzel blev det. Favoriten, nu när lövbiten endast är ett minne blott. Var också med mamma och Johan till kyrgogården, har alltid tyckt att kyrkan i Risbäck är så fin.


  • 1/8
Var en stund till mormor idag, passade Elin lite. På eftermiddagen bakade jag sen muffins ^^ med choklad och jordgubbar i. Gott!! Tittade efter det på Snuten i Hollywood :) Min knaskatt vågade sig ut idag också!! Otroligt...


  • 2/8
Idag fyllde Jocke år (20 år!!) så jag passade på att gratta honom :) sedan har jag läst, badat och solat. Mysigt. Till middag lagade jag mat (Levis böngryta) och till efterrätt bakade jag äppel-/jordgubbspaj. Namnam...
  • 3/8
Idag har jag läst, solat och badat. Kusinerna var hit en sista gång innan de åkte hem till Lill-Härdal.


På kvällen var vi till Tom och pratade och fick en rundtur runt Västsjö. Det var större än vi trott...
Fixade en lite söt frisyr idag också, det blev en boll mitt uppe på huvudet. En uppsättning á la Lilla My.


  • 4/8
Var idag till Dorotea och åt på Hotel Nordica och handlade sen. Gick Gå-bingon, men vann inget nu heller :(
  • 5/8
Läst, tittat på Miss Marple, grillat och sen var hela familjen till Ormpasset. Det sägs att det finns mycket orm där... Jag har då aldrig sett en enda orm i Norrland :/ Spektakulär utsikt var det i alla fall


  • 6/8
Idag har jag solat och badat och läst ut Shantaram som jag sparat på ett tag nu. 938 sidor tog några dagar att läsa ut ;)
Läsvärd då det är en beskrivning av ett helt otroligt liv som författaren själv levt. Man kan inte förstå hur en enda människa kan vara med om så mycket.


  • 7/8
Idag var det dags att plocka ihop. Var en snabbis upp till mormor. Efter det packades det sista.

Måste bara visa min lilla sötnos till soffpotatis (a.k.a Selma)


Skön stajl den där katten har alltså (hon ser dessutom alltid väldigt sur ut på bild)
  • 8/8
Upp tidigt för att sätta sig i bilen och bege sig hemåt. Alltså slut på Risbäcks-semestern för i år.
Och det var allt. Det hände inte så mycket i år heller. Det är skönt med lugn och ro ibland, som sagt, men det kan bli väldigt tråkigt till slut också...


Avslutar inlägget med en bild på fina Arksjön som Risbäck ligger vid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0