Dagen har varit lång

Min dag har sett ut såhär:
  • Idag startade vi dagen klockan 8.30 med klassråd, som gick fort ^^
  • Sedan var det två föreläsningstillfällen som handlade om respirationsapparaten, 9.00-11.30 och 13.00-15.00.
  • Och efter det var det genomgång av tentan...
Oh, måste bara berätta detta:
Fy vad less jag blev på Anna H-E, en av våra föreläsare, idag på tentagenomgången! Hon stod där framme och skällde på oss för att "det gått så dåligt för halva klassen bl.a. bl.a. bl.a. Hon var så besviken på oss, bl.a. bl.a. bl.a." Hon stod där framme och sa rätt ut att vi "med så bra betyg" borde klara tentorna bättre för hennes frågor var ju sååå lätta och helt klockrena... Hon hade ju såklart ingen skuld i det hela, nää, det var bara vi som var sämst.
Hon kläckte ju t.o.m. ur sig att vi var sämre en de förra året och typ de året innan... Tack... Det går ju inte ens att jämföra! För det första var de alla äldre (med tanke på att man var tvungen att prakticera innan), de har prakticerat och alltså fått erfarenhet många av oss i år ej har, de hade inte samma kurs (vissa delar var lika, men inte hela kursen sammantaget) och hon har mage att stå där och säga att vi är sämre än de andra och att hon är så besviken på oss och att för varje en av oss 42 st som går i klassen är det 39 som inte kom in på programmet... Hur fasiken kan man säga så! Som om vi tar upp platserna för några som skulle jobba bättre och förtjäna det mer...
Dessutom försöker hon släta över det lite grann genom att säga att hon bara vill peppa oss till att kämpa mer, för "det är ju 2% talang och 98% flit". Sure, att hon vill peppa oss, hon tryckte ju ner oss alla i skorna... För att generalisera och säga att hälften klarade sig dåligt och ändå säga att vår klass är sämre än föregående år är inte ok när sifforna såg ut enligt följande:

IG - 7 st
3 - 11 st (4 st med rest)
4 - 14 st
5 - 8 st

Är 7 + 4 = 11 halva klassen? Är 7 + 11 = 18 halva klassen och en 3:a inte räcker till? Va fasiken! En 3:a är inte dåligt utan räcker gott och väl, annars hade man ju inte fått godkänt när man får en 3:a... Gud vad sur jag blir. Jag vet att hon inte pratade till mig när hon snackade om att det gått dåligt, men jag kan inte låta bli att bli arg ändå, för sådär får man inte göra! Det är att trycka ner folk i skorna, att smutskasta folk utan anledning. Om jag varit en av dem hon pratat specifikt till så hade jag absolut inte blivit peppad av det hon sa, bara förbannad så jag skulle velat prestera för att bevisa något, men det är inte rätt sätt att få någon motiverad!

Men nog om det...

  • Har även varit och handlat mat...
  • ... och varit på körträning ;) Snart är det dags, lite drygt en vecka till bara.
Kom hem för lite mer än en timma sedan bara och har bara hunnit bada, så jag blev varm, och sätta mig här och fixa lite annat och blogga. Just nu ligger Theo hos mig och det är så skönt att ha en liten sötnos att lita på här i Skara-hemmet ♥



En bild från 15:e November.
Så gosigt man kan ha det med en katt på magen ;)

Nu ska jag ta och fixa lite med annat.
Godnatt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0