Byggnissar alltså...

Det hände såklart inget på hela dagen, så Theo hade husarrest i vardagsrummet i onödan (På sin första namnsdag till råga på allt! Inte för att hon bryr sig, men i alla fall!!)... Satte foten innanför dörren vid fyra, såg att inget hade hänt, vände och gick bort till platskontoret. Pratade med samma trevliga chef, som dock inte verkar ha jättekoll... Och han ringde till någon som ska fixa det imorgon... Så Theo får vistas i vardagsrummet, Igen! Chefen visste dock att de låg efter på insidan. Får se hur det blir på Torsdag då'rå, om de blir färdiga på den dagen eller om de ska komma en massa andra dagar också... Det har i alla fall löst sig med frågan om vart Theo ska va den dagen :) Snälla Louise rycker in och tar min lilla snutt, och det är ju nära & bra också, bara över fotbollsplanen ;p Jag var lite stressad där innan, med tanke på att problemet uppkom igen igår kväll, då jag trodde att det var löst. Så puh!

Och en annan lättnadens suck har jag dragit då jag nu vet att jag i alla fall har fått minst godkänt på Vårdhygien-tentan. Det var bara en i klassen (stackars sate) som inte klarade den... Puh! säger jag bara!

Det riktiga resultatet får vi reda på senare, men nu är det värsta över i alla fall, för även om det känns bra när man skriver tentan så vet man ju aldrig hur det gick förrän man fått resultatet och ett godkänt räcker långt. I alla fall inom min profession, där en certifiering från SLU's utbildning räcker långt då många jobbar som djursjukvårdare utan att ha gått någon utbildning för det. Djursjukskötare står helt enkelt lite högre i kurs ;) Dessutom är min årskull den första som går ett kandidatprogram på 3 år, de andra utbildningarna har varit på 1 eller 2 år.

Nu ska jag ta & skriva ut lite papper och sedan ska jag nog ta & äta middag!
Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0