Damp & ADHD!

Håller på att få damp :/ Seriöst!!! Min katt har typ ADHD ibland alltså...

Hon måste ju vara i vardagsrummet idag för att byggjobbarna (kanske) kommer tillbaka, och hon klarar verkligen inte av begränsningar!! Hon blir så jäkla trotsig! Suck. Jag tänkte i morse, när jag vaknade vid 7, att jag skulle flytta in hennes grejer och täcke & kudde dit in så kunde jag ju vara där inne med henne så hon inte behövde vara orolig (och så tänkte jag att jag kunde sova lite till). Jo tjena! Det gick ju inte så värst bra... Hon har farit runt som en vettvilling, lekt sporadiskt, men mest sprungit till dörren, gnällt, ställt sig mot glaset och velat komma ut. Varför kan hon inte bara leka med alla sina leksaker och ta det lugnt!? Nu sover hon i alla fall, men snart, när jag ska ut och ta något att äta, så kommer hon väl fara upp och vara lika tokig igen... Hoppas verkligen att de där jäkla byggjobbarna kommer tillbaka idag, så hon inte sitter i vardagsrummet i onödan...

Förutom att hon betett sig helt tokigt nu på morgonen, så hade hon vällt min Yucca-palm inatt, IGEN! Den nya krukan höll, men inte palmen... Just nu har den bara en "arm", den hade innan "the big accident" tre "armar". Får se om den överlever traumat min katt utsatt den för. En kombination av klumpig, nyfiken, energisk och busig katt är inte alltid den bästa! (Den där Yucca-palmen hade innan Theo kom till stan överlevt två katter, varav den ena var en riktig växtätare i perioder! Men ja, där ser man, allt som behövs är ett litet energiknippe!)

Fast jag älskar min knaskatt ändå ♥ Även om hon driver mig till vansinne ibland...


Igår - Hon har skön stajl ^^

Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0