Gud vad trött jag börjar bli...

... Både på byggnissarnas klanterier och mitt eget gnällande på det! Men jag kommer ju inte undan... De låter mig inte vara!! De är inte färdiga med de 2 första fönstrena (som jag dessutom ska klaga på, för att de inte är riktigt isolerade, som de då typ måste göra om...) + att de ska göra de andra på torsdag (och som de antagligen inte heller kommer göra bra, eller ens färdigt på torsdag).

De är som några jädra demoner som hemsöker mig!!! Och jag kan ju heller inte nöja mig med halvdant, för jag äger ju för fasiken lägenheten och det är bara jag som kommer drabbas av dåligt isolerade och monterade fönster, INTE de som monterade dem, de bryr sig inte ett smack!! Ska man kunna sälja lägenheten sedan får det ju inte vara dragigt eller dåligt gjort, det lär ju aldrig sälja och så ska jag ju bo här tills dess, i 2,5 år till typ...

Jag vill bara slippa det här nu, men jag måste ta en tur till platskontoret imorgon igen och prata med Peter... Nu vill jag bara gå i ide tills fönsterbytet är gjort, och gjort ordentligt!! Eller ge mig en jäkla spikpistol, lite spik, lite färg, SVARTA persienner, ull, foder, lim och fönster så kirrar jag det själv, för det skulle väl fasiken bli bättre!! Jag skulle i alla fall ta tid på mig och göra det ordentligt, inte bara ta tid på mig!

Avreagerade mig i alla fall lite på ett Core-pass idag, men jag känner att jag fortfarande är superirriterad :@

Ska gå & ta det lite lugnt nu.
Kram

P.S. Så här ser de där *vad-vi-nu-kom-fram-till-att-de-hette-sakerna* pappa:



Visst borde fönster stänga ute kyla och luft om man inte öppnar dem? Nänä, inte mina inte. De släpper in luft nedanför själva fönstret, under karmen.
Det är såhär det läcker in luft:


Små hål, men ack så luftinsläppande... Suck

Och när jag granskade sovrumsfönstret såg jag att de gjort ett försök till tätning där under, med något gummiaktig-tätningsgrejs, men det läcker fortfarande in luft. Dumb-asses!
De lyckas ju inte ens när de försöker!



Det ser ju snyggt ut, på håll, men det är det som sagt inte på nära håll & jag är INTE nöjd...

Och ser ni!? INGEN FÖNSTERBRÄDA!!! ÄN!! (EJ i köket heller)
Tillhör inte det också insidan eller har jag missat något här!?
BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄH!!

D.S (Jag vet Levi, det finns inget som heter så!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0