Louise och min briljanta idé - i teorin i alla fall ^^

Louise och jag har kommit fram till att det är skandal att det är så jäkla dyrt att åka buss i Skaraborg, och även lite varstans annars, är det inte meningen att man ska tjäna på att åka kommunalt? Svaret på det är tydligen ett rungande nej! Om det t.o.m. är dyrare än i Stockholm i mitt fall, & Helsingborg i Louises fall (där man innan klagade på att det var dyrt) gör det hela etter värre... Suck!
Vi räknade ut, med lite snabb överslagsräkning/huvudräkning, att det var ca 10 gånger dyrare att åka buss än bil! Skandalöst! Och hade man åkt bil (en som inte var en riktigt bensinslukare då'rå) hade det inte kostat mycket mer än ca 20-30 kr i bensinkostnad, splittat på två = 10-15 kr vardera! Hmmm...
Därför kom vi fram till att vi borde adoptera en bil tillsammans ^^ Ha delad vårdnad om en liten, pålitlig sak som kunde ta oss till "stan" ibland, affären för storhandling (som är ekonomiskt bättre än småhandlande hela tiden), övningar, eventuella hästar, grönområden och eventuellt någon resa hem. Istället för att behöva förlita oss på *busshelvetet* som inte går så ofta och som är dyrt som sjuttsingen. Det skulle dessutom berika våra liv med upplevelser och skona våra unga, sköra ryggar från skador vid bärande av tunga matkassar! Haha, skämt åsido ;)

Idén förblir antagligen bara en dröm, men det var en rolig idé tycker jag :)
Och Ni som känner för att donera en fungerande bil till två studenter kan höra av sig till mig ;) Haha

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0