Äntligen!

Äntligen så har jag hittat bevis på vad mina lilla Missa är!! Japp, det är en tjej! Små, små bröstvårtor hade hon, inte konstigt att det var svårt att hitta, så mycket fjunig päls som min lilla skepparkatt/norska skogskatt(?)/något-från-sin-okända-pappa har på magen!!
Visste ni förresten att skepparkatten inte är en egen ras utan en maine coon med extra tår (polydactyl)? Nu har ju inte min misse några extra tår (bara anlag för det) så hon är väl maine coon/norsk skogskatt(?)/något-från-sin-okända-pappa. Hmm.. knepigt värre blev det ;) Fin är hon i alla fall och hennes temperament och beteende stämmer in på en maine coon, då de är "som små hundar" och gärna vill vara med hela tiden och vara nära sin familj. Min lilla flicka på pricken!! Hon vill ju t.o.m. vara med och laga mat och diska, fast jag sagt att hon inte får vara på diskbänken! Och så vill hon ju gärna vara med och äta från min tallrik, tror fasiken att hon skulle äta allt bara hon såg mig äta det! Matvrak och tjyv säger jag bara ;) En gullig tjyv!! <3 (Just nu sover tjyven djupt, liggandes i en konstig vinkel i mitt knä)

Och på tal om att min kisse vill vara med över allt:


När jag borstar tänderna är hon där ;)

Aja :) Nog pratat om min lilla vän ett tag (fast jag skulle gärna prata hela dagen om henne, som vissa redan påpekat ;)... ) Igår var jag till Beijer Bygg och fick en gratis fogsvans ^^ Gratis är gott (eller i det här fallet bra). Den är ju alltid bra till något, kanske inte för stunden, men man vet ju aldrig när jag behöver en såg liksom ;)



Måste bara visa (Levi) min frukost idag :P

Visst ser den glad ut? ^^ Haha

Försökte dessutom ringa Blå stjärnans djursjukhus idag så jag kan i alla fall höra mig för om id-märkning och kastrering. (De flesta djursjukhus vill ju inte kastrera innan 6-månaders ålder och id-märkning vet jag inte om de har någon åldersgräns på. Jag vill göra det så jag kan försäkra med alla uppgifter, som id-nummer t.ex.) De svarade inte :/ och de skulle ha öppet, med telefonväxeln och allt, mellan kl 9 och 19 idag... cyklade t.o.m. dit och det var väldigt svart i receptionen. Aja, får väl försöka på en vardag istället. Vill ju se till att min lilla får det bra, och så aktiv som den här är kan det ju lätt hända att hon ramlar eller något, och gör sig illa.
Resten av dagen har jag pluggat, tittat på filmen "Flicka" (amerikansk film) och tittat lite på tv.

Aja, snart är det "Top model", missade förra helgen :( men då hade jag ju roligt hemma istället ;) menmen, idag ska jag se det. Så det blir att bänka sig i soffan med Theo-snuttan min.

Bye

P.s. Saknar Semlan-pluttan min

(Hoppas du gillar Theo bättre snart vännen, så vi kan komma hem utan bråk)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0