Dagens

Idag har vi haft föreläsningar mellan 8.00 och 16.00. Största delen av dagen var vikt åt föreläsningar om studieteknik och Mats Eneroth som höll i det var väldigt rolig ^^ Jag kom fram till att en del av det som han gick igenom gör jag redan, omedvetet, så det var ju bra. Sedan skulle han lära oss att läsa snabbt, jag läser redan snabbt men utvecklades fort med de övningarna vi gjorde idag ;)
Jag började på ca 376 ord/min och slutade på ca 602 ord/min :) En som läser normalsnabbt läser 200-300 ord/min, så jag kände mig ganska stolt. Sedan gick vi igenom mind-maping, ORDENTLIGT! Det man hade lärt sig innan var ju bara bullshit, det stämde inte pga felöversättningar redan från start bl.a.

Ett bakslag idag var dock att de la in den där jäkla inställda lektionen på tisdag förmiddag (och torsdag eftermiddag) i alla fall :( men det är inget att göra åt... Kan ju i alla fall vara hemma fredag-måndag då'rå.



Min middag idag...


... och så jag & mitt middagssällskap.
Puss på matte tyckte Theo (Då får man säkert mat!) ^^

Dags att ta itu med dagens hemmaplugg, har ju fått reda på att vi ska göra vår tenta på datorn så nu måste man se till att man kan stava allt PERFEKT, för jag tänker inte sumpa någon tenta pga. att datorn inte kan se att man menar t.ex. luftstrupen om man skriver "Trakea" och den bara har "Trachea" inlagd (båda är rätt) och så ska jag se till att jag inte stavar fel på svårstavade ord.

Aja, vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0