Plugg inför tenta

Japp idag var det bara halvdag i skolan, hundhantering(& katthantering) stod det på schemat ;) Först genomgång/teori och sedan lite praktik. Vi fick träna på Ulrikas hund Anakin och Marias hund Pepsi. Jättegulliga båda två ^^ Vi fick lära oss att sätta på tourniquete och munkorg och träna på att lägga och hålla patient :) Det gick bra ;) Får väl träna på lilla Theo sedan... Fast hon är ju så fruktansvärt liten, så vi får ju se hur det går ^^
Var snabbt till Blå stjärnan också och frågade om kastrering och id-märkning, och de vill göra båda ingreppen samtidigt, som tidigast vid 7 månader på honkatter... Så det blir som tidigast 4:e Januari alltså :) Då kanske jag kan fixa det när jag är hemma över jullovet ;) Menmen, det är ju ett tag kvar!

Efter det var jag tillbaka till skolan en snabbis och fixade lånekort på skolbiblioteket och passerkort till skolan (så man kan gå dit efter stängning). Såklart blev det schabbel med mitt passerkort :/ Det finns visst en Anna Jönsson till (som går i EoD) och våra kort hade blivit ombytta på något sätt. Det som det stod en lapp på med Anna Jönsson EoD var mitt och koden på det tillhörde henne då också. Det ska dock vara löst nu, men vi får se ;) Det lär ju märkas ^^

Sedan har jag handlat lite mat och Pluggat, pluggat, pluggat (har ju tenta nästa fredag) ^^ Än så länge är jag lugn, men vi får se nästa vecka.



Nu är det snart dags att äta och sedan ska jag återgå till boken ;) och Theo <3

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0