Skolan min ^^

Skolan är helt enkelt väldigt kul just nu :P Det är roligt att få läsa om saker som man verkligen tycker är intressant och som man kan ha nytta av både på jobbet sedan och hemma (om man har djur då). Jag fick t.ex. lära mig en sak idag som både jag och andra funtat på och som vi diskuterat.

Vet ni varför hästar inte kan andas genom munnen?
Jag vet! Jag vet! Jag vet! ^^

Det finns något som kallas mjuka gommen och som sitter (Hur ska man förklara det här??? :S) mellan luftvägarna från näsan och munhålans väg ner till luftstrupen och matstrupen. På andra djur som hundar och katter (som kan andas med munnen) går inte den mjuka gommen ända fram utan låter luft passera även från munnen, men på hästar så är den mjuka gommen i vägen!! Så... då vet du det ;) Och jag och Becca som diskuterade detta (bl.a.) bara för någon vecka sedan... Mycket matnyttig linje det här alltså :)
Ska kolla igenom lite papper nu och göra något kul i min ensamhet ;D
Byebye

Kommentarer
Postat av: Levi

Kom bara ihåg att du dödar en kattunge varje gång du gör något kul i din ensamhet! ;D

2009-09-07 @ 19:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0