Betyg på hemtentamen i näringslära :)

Vi fick nyss tillbaka resultatet på hemtentan som vi gjorde i näringslära :) Och jag fick mig en 4a den här gången ;)

Det är alltid så skönt att få tillbaka ett resultat och veta att man klarat sig och inte behöver göra rest eller omtenta! Usch, det vill jag gärna slippa... Så bara jag klarar mig vid varje examineringstillfälle så är det bra :p Jag får ju i alla fall en examen, bara jag klarat minst en 3a på varje kurs ^^

Jag satsar ju såklart alltid på en 5a, men ibland så går det inte som man vill, men vad gör det bara man klarar sig? Mina betyg kommer de bara kolla på typ en gång, om ens det. - Det vet jag ju med tanke på Högstadiebetygen & gymnasiebetygen... Man hetsade som en galning, fick 20,0 i högstadiet & 19,6 i gymnasiet och dessa använde man bara när man sökte till gymnasiet & universitetet. Nu har jag kommit in och de betygen behövs inte mer... De gjorde förstås att jag kom in där jag ville, men nu kommer de bara möjligtvis titta på dem vid min första heltidsanställning, that's it! Det kommer väga tyngre med erfarenhet, sedan när jag ska söka jobb, och det hade jag ju bland annat tänkt försöka införskaffa i sommar :p Så det hoppas vi på går i lås, så blir det ju bara bättre ;) Dessutom så kommer vi ju få en hel del praktik i skolan också, så det blir nog bra ^^

Gud vad skönt!! Nu kan jag lägga den åt sidan också :p

Yay! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0