Sammanfattning av påsklovet

26/3
Efter provet begav jag mig hemåt. Fick sällskap av Jessica i klassen i Skövde, för hon skulle med samma tåg :)
När jag kom till Stockholms central så mötte Levi upp mig och vi åkte tillsammans till Jakan och där hämtade mamma oss på stationen. Sedan slängde vi i oss lite middag och drog till stallet. Jag fick rida min älskling och det gick bra ^^ Han var så fin :p Han såg magrare ut, men kändes precis som vanligt.
Efter det sa jag hejdå till Levi och åkte hem för att bada och så.

27/3
Klockan 3.00 var det uppstigning och lite efter 4 bar det av mot Risbäck. Färden tog lite lite längre än vanligt, kom fram vid 15 efter att ha handlat i Dorotea på vägen också. Efter det packade vi upp, fixade och jag läste och tittade på tv.



28/3
Den här dagen så skottade vi gårdsplan typ halva dagen och tog fram skotrarna. Hade vi vetat att det här skulle vara en av väldigt få dagar med sol, så hade vi nog ägnat den åt skoteråkning istället. Efter det kom kusinerna över en stund och sedan så åkte vi till Borgafjäll och åt på Idet.


29/3

Den här dagen var det dåligt väder (som många andra dagar). Mamma och jag tog en liten promenad runt byn och hälsade på hos kusinerna en snabbis, efter det började vi meka med mammas skoter och sedan städade jag skafferiet och badrummet. Jag läste även ut Flickan som lekte med elden. Till middag blev det hemmagjord pizza.



30/3
Idag mekade vi färdigt med mammas skoter och jag och mamma var upp till mormor och fikade :)
Sedan tog vi första turen upp till Bosjön och mötte upp kusinerna. På kvällen blev det ett välförtjänt bad och lite tv-tittande och läsning.







31/3
Idag hände inget speciellt, vi tog det lugnt bara. En ny Caroline ringde från Albano (Receptionen & Polikliniken var hon ansvarig för) och jag ska dit och prata med henne och provjobba där på Kristihimmelsfärd :)

1/4
Dåligt väder, dåligt väder, dåligt väder... Så vi var inne och jag och mamma bakade god äppelpaj och sedan var kusinerna över på middag som jag och mamma lagade. Idag skulle även Johan ha kommit, men hans plan fick inte lyfta...



2/4
Johan kom uppt på morgonen efter att ha fått spendera natten på hotell eftersom planet inte fått lyfta kvällen innan. Vädret var dåligt den här dagen med och jag och mamma gick en promenad och jag läste ut Luftslottet som sprängdes. Theo lyckades också med bedriften att ta sig upp på min bokhylla utan att riva ner något och så klämde hon ner sig brevid Krig och fred.



3/4
Idag var det Rajarycket och Johan, Annika & Jens fiskade. Ingen fick någon fisk och vi vann inget på utlottningen :( Typiskt! Det var väldigt dåligt före och det var tungt att köra. Knäna tog rejält med stryk. Johan och jag tog dock en tur till Bosjön på kvällen och såg att det var lika äckligt blött i ena änden som förra året :/ Blää...



4/4
Idag var det faktiskt fint väder, men det innebär också att föret blir som smör och vi stannade därför hemma. Jag och mamma satt på gården och solade lite :) Och så var Theo ut på promenix. Efter det var det dags att bada och göra sig i ordning för hemfärd... Vi åt i  Dorotea och sedan hoppade jag på bussen där 17.30.




5/4
Kom till Skara vid 8.40 och stod innanför dörren vid 9. Sedan tog jag en tupplur för jag sov inte så bra på natt-tåget. Har även badat, packat upp ryggsäcken, pratat med Levi, smsat med mamma, uppdaterat schema, kollat mailen och skapat detta långa blogg-inlägg. Nu kanske jag ska gå och handla, men vi får se, känner mig lite krasslig.

Sedan är det tillbaka till vardagen och skolan imorgon... Påsken gick alldeles för fort.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0