Frisören

Idag så var jag till en frisör i Jakan som jag inte varit till förut, men jag kände att jag behövde fräscha till topparna och det ville jag inte betala överpris för.

Jag kan dock säga med säkerhet att jag trivs bäst hos min vanliga frisör, hos henne känner jag mig trygg, hon vet vad jag vill, hon är varsam med mitt hår och pratar på om allt möjligt.
Frisören jag var hos idag pratade inte mycket, han frågade bara vad jag ville, lämnade över till en annan frisör när han klippt färdigt, slet i håret så det kändes som om jag skulle få en whiplash-skada och frisören som han lämnade över till fönade mitt hår rakt.
Att hon fönade det helt rakt, på mig, sammanfattar det hela rätt bra, för jag vill absolut inte ha rakt hår! Hon kunde väl frågat hur jag ville ha det... En annan sak som är ganska väsentlig är ju att man har det bekvämt hos frisören... Jag kände mig som Cousin It, typ hela tiden eftersom de hängde typ halva mitt hår för ansiktet så jag inte såg något! Nice...

Menmen, topparna blev i alla fall fräschare och håret rejält genomborstat och det kostade inte skjortan.



Rakt blev det

(Psst! Lägg märke till matvraket i bakgrunden som väntar vid matskålen ;p)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0