Trettionde dagen på sommarjobbet

Jihoo! Helg!!!

Yes, yes, yes! Nu har jag jobbat mig igenom mördarveckan ^^ Men jag fick mig ett kattbett innan helgen... och eftersom det är regel på att man måste åka till doktorn då (eftersom kattbett kan ge riktigt vidriga infektioner) så var jag tvungen att göra det... Doktorn sa dock vad jag trodde, att det var så ytligt att jag skulle återkomma senare igen om det var så att det uppstod komplikationer.

Idag gick jag i alla fall med veterinär Carro H, Frida och Maria.
Jag har tempat, vägt, tagit in på rummet, gett medicin subcutant och intramuskulärt (första gången!), hållt vid blodprovstagning, packat djur inför kremering, tagit blodprov, desidosat rum, städat etc.

Nu har jag i alla fall 2 dagar ledigt :D Jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0