Bara -2°C

Yay!
Det är nu bara minus 2°C här i Skara :D Det är ju en ren värmebölja jämfört med här om dagen då det var minus 17°C...

Just nu sitter min fina tjockpälsade dam i fönstret och tittar på snöflingorna som singlar ner där utanför.



Min fina missa har tjock och vacker päls ♥

-
Hon skulle klara kylan ganska bra ^^
Hennes mors ras (Maine Coon) är ju anpassad för att klara låga temperaturer
=
Lång och tjock svans att linda in sig i,
Lång päls - förutom på benen för det skulle bara fastna smuts och snö där då,
Tjock päls för att kylan/vätan ej ska komma in till huden
Stora tassar för att slippa sjunka ner i snön,
De är även stora för att hålla värmen bättre
etc.

-
Lite av detta har min lilla stumpa fått :)
Hon har bara semilång päls, men den är tjock!
Hon har verkligen massor med underull.
..

Nee, nu ska jag ta och sänka ner mig i ett varmt och skönt bad ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0