Fisk, Fisk, Fisk

Nu så har jag fixat mat till Tristan för 7 dagar framåt!

Jag har planerat hur han ska övergå ifrån sin ris och fisk-diet till normalt helfoder igen.
Nu ska han gå på torrfoder (det innehåller ju inget extra vatten som våtfoder=mindre risk för rinnig avföring) med tonfisk som proteinkälla. Jag vågar inte riskera att det blir sämre genom att ge honom fodret han hade innan. Jag har listat ut att alla foder han ätit har haft kyckling/fågel som proteinkälla och det skulle ju kunna vara så illa att han är foderintolerant och inte tål kyckling/fågel. Därför vill jag inte ha det om det påverkar honom att bli dålig igen. Först ska han bli bra sedan kan det undersökas vidare. Allt har sin tid.

Såhär har jag lagt upp det:
  • Söndag: 100 % vit fisk
  • Måndag: 75 % vit fisk, 25 % torrfoder
  • Tisdag:   75 % vit fisk, 25 % torrfoder
  • Onsdag:  50 % vit fisk, 50 % torrfoder
  • Torsdag: 50 % vit fisk, 50 % torrfoder
  • Fredag:   75 % vit fisk, 25 % torrfoder
  • Lördag:   75 % vit fisk, 25 % torrfoder
  • Söndag:  100 % torrfoder
Förhoppningsvis fungerar det bra. Hans mage måste bli helt bra snart... Visst, den är bättre på ris och fisk men det är inget han kan stå på hela tiden. Det är inte meningen och det är inte bra, då skulle han få diverse bristsjukdomar.
Ni får hålla tummarna för att det ska gå bra. Det tänker i alla fall jag göra.



Det lilla busdjuret med ett presentsnöre fortfarande fäst vid ett paket...
-
Han blir nog rolig att hålla reda på i jul ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0