Tandvård

Just nu sitter jag och läser igenom artiklarna som vi ska ha läst inför studiebesöket i Halmstad på torsdag. De handlar om tandvård, förebyggande tandvård, vad som hjälper och inte, etc.
Jag har nu plöjt igenom två av tre artiklar och just nu så är det lite tvetydigt ^^ Den ena tycker att det enda som med bevis fungerar är mekanisk rengöring (tandborstning) och den andra tycker att tuggben fungerar rätt bra också.

Jag får helt enkelt se vad den sista (och längsta!) artikeln säger om det.



Tänk om de var såhär duktiga på att sköta sina egna tänder ;)

Annars så har jag varit i skolan mellan 9 och 15.30.

Först så var det föreläsning om njurar och dess sjukdomstillstånd. Föreläsaren var en veterinär från Blå stjärnan som jag träffade när jag var där på auskultation och som jag tycker är väldigt bra ;) Hon hade ett mycket bra och strukturerat upplägg, var tydlig, förklarade bra, tog det i lagom tempo etc. Hon är helt enkelt väldigt föredömlig ^^ Mer av sådant tack!

Sedan så var det en djursjukvårdare som skulle prata om eliminationsdieter, men hon pratade väldigt mycket mer om schampo och ägarkontakt. Lite tråkigt, för jag hade trott att hon skulle prata om lite fler eliminationsdieter än bara för foderallergi/intolerans och lite mer ingående om det... Men annars var hon bra.

Sedan så lånade jag hem en bok över natten för att skanna lite sidor till ett av inlämningsarbetena vi ska göra i jul... Beställde även hem den boken från Bokus eftersom den var så bra, men man vet ju aldrig när den kommer :/ Den handlade i alla fall om "Feline medicine" och heter detsamma, och det tycker ju jag är mycket intressant :) Favoritdjuren liksom ♥

Menmen...

Imorgon har vi föreläsning om tänder med Lena och den föreläsningen har jag stora förhoppningar på ^^ Hon brukar vara så bra, så jag hoppas att så är fallet även imorgon ;)
Vi ska dessutom ha urinövningar imorgon eftermiddag ^^ Det ska bli roligt! Vi ska bl.a. katerisera gosedjur ^^ Haha, får se hur det går... De sa att vi fick ta med oss en dos med fantasi så blev det nog bra ;)

Men nu ska jag återgå till den sista artikeln, sedan ska jag läsa igenom dagens föreläsningsanteckningar och titta på Biggest loser och Top Model ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0