Crazy kristna...

Varför drar jag bara till mig konstiga killar? Måste man vara lite konstig för att våga gå fram och prata med mig?

Det är typ bara gamla gubbar eller konstiga killar som går fram till mig... Som idag till exempel, för bara några minuter sedan...
Jag satt i godan ro i fikarummet i skolan och skulle äta min Varma koppen då det kommer fram en kille som säger att jag ser ut som en tjej han varit ihop med... Jaha, tänker jag. Och? Sedan börjar han direkt med att fråga om jag är kristen... Nej, inte så värst, svarar jag. Jag sa att jag var konfirmerad och så men att jag väl inte riktigt trodde på Gud så... Och då frågar han om jag intagit den helige ande eller så... För han hade tydligen fått uppenbarelser påstod han. Och jag frågar vad han menar med det. Då förklarar han ändå inte så jag fattar utan pratar om drogen Jesus kristus och allt vad han nu drog till med. Och jag måste ha sett ut som ett frågetecken. Jag visste inte vad jag skulle svara, för han hade ju inte förklarat, så jag stirrar ner ännu djupare i min sopp-kopp. Då börjar han att prata om att alla ska knäböja inför Gud och att alla ha syndat och ska bli förlåtna... Och att även han, som alla andra, har syndat. Då ger han även exempel på vad han syndat genom... typ levt i otukt, runkat framför datorn...!!!! Va fasiken!!!!! Hur tänker människan!? Det vill jag väl för fasiken inte veta! Jag vet ju inte ens vad snubben heter!! Så jag stirrar än djupare ner i sopp-koppen. Då frågar han om han får smaka på min soppa (jag hade 2 koppar), jag svalde och sa ja, och planerade att inte dricka ur den koppen. Sedan låtsas jag som om min soppa inte alls var så god att jag erbjuder honom hela koppen i hans hand, så slipper jag förklara varför jag inte vill dricka ur den sen.

Sedan sitter vi är pinsamt tysta, jag för att jag inte vill prata med den underliga människan och han för att han inte verkar kunna kläcka ur sig något vettigt! Så jag koncentrerar mig på soppan och låtsas att den kräver stor koncentration från min sida då den är fruktansvärt varm (vilket den också var) och att jag inte vill bränna mig...

Sedan racear jag därifrån vid första bästa tillfälle, då jag inte vill vara kvar där...

Vad ville han liksom?! Jag såg ut som någon han varit ihop med... JAHA! Who cares liksom!? I alla fall när han beter sig sådär... Usch! Fanatiska kristna alltså...

Han verkar ju dessutom gå här på skolan eftersom han befann sig i Undervisningshuset :(

Aldrig mer säger jag, aldrig mer vill jag prata med människan... och när han snackade om att gå på drogen Jesus kristus, så tänkte jag att det var det nog någon annan drog han gick/går på. Särskilt eftersom han hade haft "uppenbarelser".

Huga!

Nä nu ska jag ta och göra något annat, har lektion igen klockan ett ;)

Bye!

EDIT:

Det är tydligen fler i klassen som stött på honom, och han har visst betett sig såhär konstigt mot dem med. Någon trodde att han gick på BYS...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0