Melodifestivalen 2010 - Deltävling 1

Deltävling 1


Kvällens bidrag:

1. Bidragets titel: Unstoppable
Upphovsmän: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola Svensson
Artist: Ola

2. Bidragets titel: A Place To Stay
Upphovsmän: Torben Hedlund
Artist: Jenny Silver

3. Bidragets titel: You're Making Me Hot-Hot-Hot
Upphovsmän: Johan Fransson, Tim Larsson, Tobias Lundgren
Artist: Linda Pritchard

4. Bidragets titel: Road Salt
Upphovsmän: Daniel Gildenlöw
Artist: Pain Of Salvation

5. Bidragets titel: The Saviour
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson
Artist: Anders Ekborg

6. Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Kristian Wejshag (text), Lars "Dille" Diedricson (musik)
Artist: Jessica Andersson

7. Bidragets titel: Singel
Upphovsmän: Håkan Bäckman (text), Hamed K-One Pirouzpanah (musik)
Artist: Frispråkarn

8. Bidragets titel: Keep On Walking
Upphovsmän: Salem Al Fakir
Artist: Salem Al Fakir

Egen åsikt:

Jaaa, inget superheat precis... Ingen låt värd att skicka till Eurovision här inte!

Min favorit:

Hade ingen riktig favorit idag.

Resultat:
Salem Al Fakir & Ola gick direkt till Globen & till andra chansen gick Pain of salvation & Jessica Andersson. Inget jag blev förvånad över. Salem och Pain of salvation var de jag tyckte var mest ok, men ingen var särskilt bra.
Det känns som om det är mest beroende på vem som är känd eller inte... Inte om det är en bra låt eller ej. Fast måste man välja något av det dåliga så måste man ju...

Aja, nu ska jag titta på "Shall we dance".
Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0