Melodifestivalen 2010 - Deltävling 3


Deltävling 3

Kvällens bidrag:

1. Bidragets titel: Headlines
Upphovsmän: Peter Boström, Tony Nilsson
Artist: Alcazar

2. Bidragets titel: Tonight
Upphovsmän: Sharon Vaughn, Anders Hansson
Artist: Johannes Bah Kuhnke

3. Bidragets titel: Doctor Doctor
Upphovsmän: Mirja Breitholtz, Tony Nilsson
Artist: Elin Lanto

4. Bidragets titel: Hur kan jag tro på kärlek
Upphovsmän: Niclas Lundin (musik), Tony Malm (musik), Kenneth Gärdestad (text)
Artist: Erik Linder

5. Bidragets titel: Yeba
Upphovsmän: Tuomas (Tiny) Pyhäjärvi (musik), Getty Domein (text)
Artist: Getty Domein

6. Bidragets titel: Kom
Upphovsmän: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén
Artist: Timoteij

7. Bidragets titel: You're Out Of My Life
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson
Artist: Darin

8. Bidragets titel: Heaven Or Hell
Upphovsmän: Håkan Larsson, Björn Lönnroos, Jörgen Svensson
Artist: Crucified Barbara

Egen åsikt:
Nja, ingen storfavorit här heller, men de var i alla fall bättre än de i deltävling 1. Vet inte om jag skulle vilja skicka någon av dessa till någon final i Norge heller...
De blå nissarna var ju helt klart bäst, synd att de inte var med inom tävlan liksom.

Min favorit:

Jag tyckte nog bäst om Alcazar och Timoteij (& lite halvt Crucified Barbara, sångerskan hade en bra pipa)

Resultat:
Det gick bra för Skaraborgstjejerna i Timoteij, som var först med att gå direkt till final. Sedan gick även Darin direkt till final. Till andra chansen gick Alcazar & Crucified Barbara.




Slappkatten min slappar i egen soffan under Melodifestivalen hon
Hon tyckte dock att Crucified Barbara kunde dra ner på volymen tror jag ^^

Hon blev ju abrupt väckt när de drog igång! Haha

Nu ska jag nog ta och borsta tänderna och krypa ner i sängen och läsa vidare på min bok, Hope.
Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0