Melodifestivalen 2010 - Deltävling 4

Deltävling 4

 

Kvällens bidrag:

1. Bidragets titel: Stop
Upphovsmän: Mikaela Stenström, Dimitri Stassos
Artist: Sibel

2. Bidragets titel: Magisk stjärna
Upphovsmän: Py Bäckman (musik, text), Micke Wennborn (musik)
Artist: Py Bäckman

3. Bidragets titel: Human Frontier
Upphovsmän: Anneli Axelsson, Tobias Jonsson
Artist: NEO

4. Bidragets titel: Thursdays
Upphovsmän: Peter Boström (musik), Thomas G:son (musik), Sharon Vaughn (text)
Artist: Lovestoned

5. Bidragets titel: This Is My Life
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (musik), Kristian Lagerström (text)
Artist: Anna Bergendahl

6. Bidragets titel: Jag vill om du vågar
Upphovsmän: Pontus Assarsson (text & musik), Daniel Barkman (text), Jörgen Ringqvist (text & musik)
Artist: Pernilla Wahlgren

7. Bidragets titel: Idiot
Upphovsmän: Per Aldeheim, Niklas Jarl
Artist: Noll disciplin

8. Bidragets titel: Hollow
Upphovsmän: Anders Hansson, Fredrik Kempe
Artist: Peter Jöback

Egen åsikt:
Det är synd när det är låtskrivare med, som har skrivit så bra låtar innan och så kommer de till Melodifestivalen med skit rent ut sagt... Och vems var idén med skatepunk i denna tävling? Förlåt, men jag tycker inte att det passar! Men man kan i alla fall lita på att Kempe producerar en stämningsfull powerballad!

Min favorit:
NEO, med Human frontier var rätt bra faktiskt och så Peter Jöback med Hollow. Men de är fortfarande inga jättebra låtar, som jag verkligen vill skicka till Norge...

Resultat:
Det första bidraget som gick vidare var Anna Bergendahl med This is my life, och det andra bidraget som gick vidare var Peter Jöback med Hollow.
De två som gick till andra chansen var NEO med Human frontier och Pernilla Wahlgren med Jag vill om du vågar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0