Praktikdag 2 - Blå stjärnans djursjukhus i Skara

Ja idag så var det andra & sista dagen på Blå stjärnan :) Det var kul, men man får lite lätt ont i ryggen av allt stående & gående...
Idag fick jag vara med om följande:
  • Städning av poliklinikrum
  • En vovsing med en knöl på sidan som inte ville sitta/ligga och bara stod och darrade...
  • Ultraljud av samma vovve, inget konstigt hittades...
  • Röntgen av samma vovve, inget speciellt hittades dock på bilderna här heller :(
  • Vovve med oregelbundna kräkningar
  • Paketering och iläggning av avlivad vovve i frysen :'(
  • Kloklippning av hund
  • Utredning av misse med ont i området kring L7-S1 (Ländkota/Lumbarkota 7 & Korskota/Sacralkota 1)
  • Vakt, kel och hållning av misse ovan
  • Fick se blodprovstagning och även assistera
  • Lämna in blodprover på labb
  • Vara med om utredning för njurkristaller/urinvägsinfektion på katt
  • Fick se vaccination katt
  • + en del annat rutingöra
Jag kan även berätta att det är svårt som bara den att cykla när det är den här tiden på året (och det precis har snöat mer och snöar när man väl sitter på cykeln!!!!) Cyklade på väg hem och tänkte på vad jag skulle skriva i det här inlägget och tänkte precis att jag ju kunde skriva att jag inte halkat "omkull" med cykeln än, fast om jag skrev det så skulle jag väl såklart göra det... men jag hann aldrig så långt, för jag halkade 3 sekunder senare när jag skulle bromsa lite lugnt för en 4-vägskorsning... Det är ömöjligt att styra, bromsa, trampa, ja allt, i snömodd!! USCH!!


Jag vill ha vår nu!!

Aja, nu ska jag ta och skriva utvärderingen av klinikbesöket på Blå stjärnan!

Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0