Praktikdag 4 - ATG's hästsjukhus

Idag har jag varit på ATG för sista gången, den sista praktikdagen för den här gången och idag hände det lite mer ;) Tyvärr, måste jag väl kanske säga... Vi var där mellan 9 och 14.30 då det kom in två akutpatienter.

Så idag har vi:
  • Sett morgonmedicinering
  • Sett kanylläggning
  • Tvättat samma häst igen
  • Rastat samma häst + borstat och försökt få den att äta lite mer
  • Rastat en till häst + borstat den
  • Ryktat en hårig islandshäst med ryktsten... det tog aldrig slut!!
  • Sett en kolikbehandling (den blev sondad och fick upp till 15 liter vätska ifrån magsäcken!)
  • Avlivning av samma kolikhäst :'( - Bultning + avlivningsvätska
  • Tagit av skor från kolikhästen, det fick jag & Sandra göra
  • Sett endoskopi
  • Sett bandagering med gipsbandage
Efter det var jag och handlade. Sedan tog jag ett varmt bad, åt middag, skrev färdigt utvärderingarna av helgens övningar, har även pratat lite med Levi & nu ska jag titta lite på tv tror jag :) Mina program börjar snart i alla fall ;)

Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0