SJ

Igår bar det av tillbaka till Skara och resan var ingen rolig resa. Det började med att jag var tvungen att ta tunnelbanan från Tensta igen (börjar bli stammis där tror jag...), för att pendeltågen led grova förseningar. Sedan när jag kom till centralen så såg jag att det verkade vara förseningar för SJ's tåg också...
Gick upp till stora tavlan och såg att mitt tåg skulle avgå 18.45 istället för 18.10... Visst tänkte jag. Jag väntade och höll koll på tavlan och vid halv så meddelar de att det skett någon jäkla olycka på Stockholm Södra! Som skulle stoppa upp all trafik till och från centralen i upp till en timma... Kul!

Jag väntade och så kom det upp ett meddelande att mitt tåg skulle komma in på spår 17a och avgå 19.10. Yay! Så jag och alla andra som skulle till 445:an myllrade oss dit. Vi gick på, och fick vänta...

19.30 åkte vi ut från centralen... ca 1 timma och 20 minuter försenade redan. Sedan var det något fel på banan en stund senare så vi fick åka runt felet... så det slutade med att tåget kom ca 1 och en halv timma senare till Skövde.

Där fick jag hoppa på en ersättningsbuss och vänta in ytterligare ett tåg vars passagerare skulle med och jag kom slutligen till Skara buss-station 22.50. 2 timmar efter att jag skulle kommit hem! Bläää... Menmen, jag slapp ju i alla fall vänta på 23.15-bussen som jag hade varit tvungen att vänta på om inte jag fått åka ersättningsbuss.

Jag gillar helt enkelt inte SJ, SL eller annan kommunikativ trafik såsom bussar. Jag ska väl inte klaga på Västtrafiks bussar, som än så länge har skött sig, men jag gillar inte när jag inte kan styra över händelseförloppet i större utsträckning.

Och den där "olyckan" på Stockholm Södra var tydligen någon självmordssugen person som hoppade framför tåget och antagligen lyckades med sin mission eftersom det tog så lång tid att åtgärda! Suck... Varför sabba så många andras planering och vardag för att man själv vill ta slut på sitt liv? Varför inte göra det på ett värdigare sätt och slippa bli hatad av tusentals människor för sin gärning? Kommer aldrig förstå det... Självmord är redan själviskt, men detta gjorde det ännu mera själviskt.

Aja, nu ska jag fixa lite, ska vara på djursjukhuset klockan 12 för övning i röntgen.
Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0