Den knäppa, energiska kattungen Theo... Som driver upp sin matte ur sängen!

Jaaa, inte får man sova här inte... Gick och la mig sent för en gångs skull igår, vid 1. Tror ni jag får sova till 10 som planerat? Nope! Självklart inte om man har en skottspole till katt!

Vaknade till vid 6 och har sedan dess försökt somna om, men min j*kla kattunge ville inte det... Hon har med jämna mellanrum växlat mellan att bita på kortet på nattduksbordet och springa runt och kuttra/pipa/gnälla/låta sådär (irriterande) som bara hon kan, och ofta gör när hon vet att det får mig att göra saker som hon vill... Alltså gå upp!

  • Vill hon något särskilt med det? Nej, svarar jag här. Hon ville endast att jag skulle gå upp.
  • Var det för att hon ville ha mat? Nej, hon följde med till matskålen, var intresserad av skåpet och att jag hällde upp maten, men gick direkt när jag hällt upp allt.
  • Ville hon ha vatten? Nej, hon var inte intresserad av det heller idag.
  • Ville hon ha kattlådan tömd? Nej, inte sannolikt det heller, hon hade endast kissat en gång och med all den sand som hon har i lådan så kunde hon ha gjort bra mycket mer i kattlådan för att hon skulle "låd-vägra".
  • Ville hon irritera matte? Ett stort rungande JA!!!
Har man för mycket energi så har man... och då blir energilösa matte irriterad om hon blir väckt...
Så jag gav upp vid tjugo över nio och började riva ur sängen så jag kan tvätta sängkläderna vid 12... och nu sitter jag här.

Såhär ville jag att min katt skulle vara imorse!


Såhär var hon:



Wihoo!! Helt superenergisk!

Aja... Nu är hon givetvis lugn och ligger här framför mig och kurrar så mysigt... Hon vill bara ha upp mig så är hon nöjd, typiskt att jag inte var nöjd då också...

Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0