Ett fyllt kylskåp och en katt-potta

Idag har jag haft hästrond i skolan och det var intressant att se. Det är roligt att göra saker som vi kommer få göra senare inom jobbet, så vi vet vad det är vi kommer få jobba med :)

Efter hästronden så var jag till Ica och handlade och hämtade ut ett paket. Och som alltid så är det ett jäkla träningspass att få med sig "allt" hem, och "allt" var ändå bara 2 plastkassar och paketet, som hade ett handtag. Men det blir tungt med mjölk, fil, konserver m.m. och det är alltid obekvämt att bära... Det är nog det jobbigaste, att det alltid gör ont. Men jag kom hem i alla fall och det är en så skön känsla att ha mat i kylskåp, frys och skafferi.



Och paketet jag hämtade ut var Theos "katt-potta" som jag köpte av en tjej på blocket för 200 kr + 70 kr för frakt. Måste ju passa på när priset var så lågt (de kostar 699kr + frakt i en internetbutik). Så nu ska min missa lära sig att gå på toa :D Får se om det funkar. Det känns dock hoppfull, för hon klarade av första steget på en gång, hon tvekade inte ens heller.


  • Man börjar med att ha den på golvet med sand i som vanligt (det har jag börjat med idag).
  • Sedan flyttar man upp den på toaletten (Man får ta till lite våld för att få dit den när man har en liite annorlunda toalett, men det går)
  • Efter det tar man och byter inner-ring, till en gul med ett hål i mitten.
  • Sedan efter det byter man ut inner-ringen mot en grön med ett större hål i.
  • Och till sist tar man bort inner-ringarna helt och de sitter direkt på toa-ringen :)

Ibland är det bra att ha ett bustroll till katt som inte är rädd för särskilt mycket. Det var tydligen bra också om de inte var så rädda för vatten, och det är hon sannerligen inte!

Så jag hoppas det går bra :) Men nu ska jag diska lite...

Kram♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0