Fjortonde dagen på sommarjobbet

Idag så var jag först på akuten med djursjukvårdare Maria L och veterinär Ulrika och sedan var jag kvar på akuten med djursjukvårdare Monika A och veterinär Linda. Idag har varit både bra och dålig...
Jag har själv haft in hur många avlivningar som helst som jag tagit hand, plus att en del andra också haft en del avlivningar. Totalt var det väl runt 10 och jag hade väl hand om typ 6 av dem... Usch, de stackars djuren klarar inte värmen så bra. Min arbetskamrat hade hittat 6 fåglar som bara hade dött sådär hux-flux och låg utanför hennes lägenhet i typ en hög... Not nice. Annars har dagen gått bra. Jag har tagit in patienter, vägt, tempat, tvättat öron, packat avlivningar, assisterat vid röntgen, hållt djur vid provtagning, klappat på mini-kattbebisar (de var mer än en vecka för tidiga) etc.

Det kändes bra idag. Det kändes som om jag klarade mig rätt bra själv faktiskt, för jag fick göra mycket själv. Jag hoppas det känns så bra hela veckan ut, för på fredag flyger jag solo! ;) Läskigt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0