Förlagan till True Blood

Nu har jag läst ut de tre första böckerna i serien om Sookie Stackhouse och jag kan helt enkelt sammanfatta det så att tv-serien är helt enkelt inte som böckerna. Som vanligt alltså... De är bra på olika sätt, men jag blir lite irriterad när karaktärerna är helt olika sig.
Bill t.ex. är ju värsta gentlemannen i tv-serien, medan han kan bete sig som värsta skitstöveln i böckerna... Jag kan ju helt rätt och slätt erkänna att än så länge så håller jag på Eric i böckerna, för han är bra mycket trevligare än Bill där. I tv-serien så ska det ju hela tiden vinklas som om Eric smutskastar Bill och hela tiden försöker ta Sookie ifrån honom, men i böckerna så tycker jag nog att Bill klarar av att ställa sig i dålig dager helt själv!



Nu måste jag dock vänta ända tills 13/8 då del 4 & 5 kommer ut på svenska... Typiskt! Jag vill ju läsa alla 9 delar på en gång ju ;)

För tillfället ska jag dock återgå till min nya bok "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" och Levi :)

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0