Tjugonde dagen på sommarjobbet

Idag så har jag gått med veterinär Anna T och djursjukvårdare Maria L. Av någon anledning fick vi gå dubbelt idag :/ Mysko... Men det är lite som det är med schemat ^^

Idag så har jag vägt, hållt vid ultraljudsundersökningar, knappat in på ultraljudsmaskinen, tagit in patienter, hållt vid provtagning, ringt till andra djurkliniker för att höra om en id-märkning på en död hittekatt från i fredags (och jag kanske har hittat ägaren!), varit med om starten på ett viktminskningsprogram etc.
På tal om det där viktminskningsprogrammet... Katten var minst 100 % överviktig!! Ann-Katrin var snäll i sin bedömning och sa att katten kunde räknas som modell stor och att dess idealvikt skulle ligga på ca 5,5 kg. Nu vägde den 11 kg! Och den hade vägt 12 kg som mest!! Fy bubblan vad groteskt stor den var... Man tycker att man borde insett att katten borde gå ner i vikt långt tidigare... Typ när den "endast" räknades som överviktig och inte som om den har extrem fetma... Stackars misse. Den var mycket snäll och gosig, men ville inte vara med om blodprovstagning och försök och hålla en 11 kilos-katt som är som en stor saco-säck i "konsistensen"... Inte lätt kan jag säga!

Nu sitter jag och väntar på mat ^^
Levi fixar i köket, och jag hoppas det blir dags snart, har lite ont i huvudet :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0