Kilroy killed my finger

Idag så gick det bättre att rida Kilroy, men han var lika otrevlig i boxen. Han sprang på mycket, precis som förra gången, men han gick att påverka idag och till och med arbeta! Han hade dessutom fått en ny sadel och det var ju bra. Något som inte var lika bra var att Pia tvingade mig att korta lädrena! Så jag satt nästan som i hoppsits på en studsboll till häst... Jag kan lova att jag lättade minst 30-40 cm i varje galoppsprång. Det såg lite kul ut i spegeln ^^ Han galopperar typ på stället och svävar lite mellan sprången och en liten fis på 50kg och 155,5 cm flyger ju lätt ur sadeln då.
Det gick i alla fall bättre idag men Pia skriker som vanligt på en under passet så det låter som om man suger, men när det är slut så säger hon "Det där såg ju bra ut, han gick ju bra"... "VA!?!" tänker jag varje gång hon gör så... Men som sagt så kändes det mycket bättre idag och han kan ju gå mycket sämre ;)

Jag har dock fått två blåsor på höger ringfinger eftersom han drar så mycket (därav rubriken)... Det gör ont :/ Inte kul med tanke på att jag ska rida imorgon igen. Så jag hoppas Comedy kan tänka sig att skona mitt finger lite och va på sitt bästa humör och bete sig som en duktig hästponke ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0