Årets midsommarfirande

Igår och idag så var jag och Levi ut med hans föräldrar och deras vänner + deras två barn och seglade. Det var mycket trevligt ^^

Det började med att vi åkte pendeln ifrån Jakobsberg in till Centralen där vi tog tunnelbanan till Tekniska Högskolan, för att sedan ta Roslagsbanan därifrån till Åkers Runö där vi tog buss 629 mot Danderyds sjukhus, som vi hoppade av vid Svinninge Gård. Därifrån åkte vi bil några hundra meter med Levis föräldrar till marinan där deras båt ligger. Lång resa, eller i alla fall många byten. Det tog cirkus 1 ½ timma.



Jag och Levi på Roslagsbanan

Efter det så bordade vi båten och seglade ut till Ekholmen som var ön vi skulle lägga till vid. Sedan blev det mycket mat och gott sällskap.



Fin utsikt ifrån aktern ^^




Mer fin utsikt :)



Levi & Jag



Levi, Jag & utsikten från klippan vi satt på



Utsikt från samma klippa en stund senare när det mulnat på lite,
men det blev bättre sedan igen, alldeles lagom till middagen ;)


Idag vid 10.20 så tog vi Waxholmsbåten Nämndö hemåt och steg av på Strömkajen i stan. Vi passade även på att ta en fika på Kofi, när vi ändå passerade ^^ Det var gott ;)



Biljetten för Waxholmsbåten hem förut idag & Levi




En sista bild på lite segelbåtar vid Ekholmen och fikan i stan förut idag
-
Äppelpaj & chailatte

Mums!

Som sagt, en mycket trevlig midsommar :D Den gör jag gärna om! Midsommar är dock bäst hos min moster, men det här var en tvåa på listan :) Men allra bäst blir det helt enkelt med släkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0