Midsommarritt

Nu har jag kommit hem och hunnit bada och göra mig i ordning efter ritten imorse.
Det var mysigt att rida ut sådär i morgonsolen och vi var väl en 30-40 i alla fall :) Det var häftigt. Det blev ett riktigt långt led. Det var tur att vi inte mötte någon ;) Men ingen är väl så där långt ute och går på Järvafältet vid den där tiden liksom... Comedy skötte sig alldeles utmärkt också :) Så jag är nöjd. Men jag har nyst och det har kliat asmycket i ögonen sedan jag kom till det dammiga stallet och den pollenfyllda miljön på Järva. Men jag är ju förkyld också, så jag hoppas att det är det och allt damm och partiklar i luften bara, och ingen allergi.



Comedy i sommarhagen förra året

Snart ska de få gå ut på bete i alla fall. De första ska ut i dag, men inte Comedy tydligen :( Han skulle gå hoppkurs för Ki! Suck... Hon är inte riktigt klok... Hon hade tagit med typ alla som inte ska eller helst inte ska hoppa, såsom Robinsson, Myra & Comedy. De som har haft problem med benen, och Robinsson och Myra är gamla och slitna. Ki lägger dessutom inte upp låga hinder under sina kurser...
Varken jag, mamma eller Ing-Marie gillar hennes stil. Förstår inte hur folk kan tycka att hon är så bra. Hon tänker ju inte ett dugg på hästarna! Fast det kanske är därför... De som gillar henne får väl alltid själva som de vill, får den häst som de önskat även om det inte är lämpligt och de tänker väl heller inte särskilt mycket på hästarna kan jag tro.

Aja, nu ska jag åka och handla med mamma ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0