Morgonritt på Comedy

Imorse så var jag till stallet och red privatlektion för Ing-Marie. Jag fick det i födelsedagspresent av Becca ^^ Tack!

Det var kul, och Ing-Marie är bäst :) Men Comedy-plutten kändes lite off. Tyvärr. Han kändes inte halt, men han gick kortare steg med ena bakbenet sa I-M. Så han kanske snart blir ståendes igen. Vi tror att ryggen kanske är problemet den här gången... Hoppas han inte blir ståendes :(

Det gick i alla fall helt ok att rida, men som sagt så kändes han lite off. Sprang lite mer, var lite längre än vanligt i formen, orkade inte riktigt galoppera utan ville gärna bryta av efter en kort stund etc. Han är ju alldeles för snäll också när han har ont och ger bara små, subtila signaler och bits, sparkas och tjurar inte som de andra. De skulle ju vara lättare att se om något är fel om han ger lite tydligare signaler än att han inte vill gå superbra... När han börjar få ont beter han sig liksom som de andra när de går lektion. Vilket inte riktigt alltid märks då eftersom de andra som rider honom är van vid de andra hästarna och hur de beter sig.

Jag är även anmäld till en sitsträningskurs för I-M 17-18/6 och att rida ut hästarna till hagen 24/6 :) + att jag ska rida ikväll och imorgon kväll också :) Det är kul att kunna rida igen ♥

Jag hoppas verkligen inte att Comedy blir ståendes igen. Av flera anledningar: Först och främst vill jag inte att han ska ha ont igen av någon anledning, och så vill jag ju ha honom de gånger jag ska rida nu. Det blir ju antagligen inget mera Säby sedan... I-M slutar ju och standarden har ju sjunkit. Vill bara inte lämna Comedy :'( Men utan I-M så får jag antagligen inte Comedy varje gång när jag rider igen heller... Så det är snart kört :(

Suck! Jag vill inte behöva lämna min snutt... Varför kunde han inte vara min istället?



Favorit i repris
-
Från när allt var bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0