Ridning dag 2

Idag så var snutte inte lika pigg och villig till arbete. Det känns dock tusen gånger bättre när man rider Comedy och det går dåligt än att rida någon annan och det går dåligt. När Comedy och jag har en dålig dag så känns det någorlunda bra i alla fall. Det känns inte som när jag red Kilroy och det gick dåligt...

Men som sagt så kändes han inte som han ska. Han kändes kantig och inte helt ren i gångarterna... Vi fick kämpa som bara den i galoppen. Jag blev helt slut så mycket som jag fick driva för att han inte skulle bryta av hela tiden. Det kändes liksom som om hovarna gick för fort och som han inte hann med själv, sen började det gå ojämnt, han spände halsen och snubblade framstupa och bröt av till slängtrav. Jag kände det komma varje gång, men det gick inte att få honom att hålla galoppen eftersom han snubblade till hela tiden. Det var i vänstergaloppen. Höger var mycket bättre, men ändå inte som den skulle. Den var oren och kantig och han kändes stel. Inte som min annars mjuka banan till häst ^^

Varken jag eller Ing-Marie tror dock att det var hälta, det varken syntes eller kändes, men det kanske är på gång :( Ing-Marie befarade dock möjligtvis fång, som han redan haft en gång förut, nu när de får gå ute och beta gräs under nätterna och ibland på dagarna. Jag hoppas inte det :'(

Han är dock alltid bäst enligt mig ♥ Även om han och/eller jag har en dålig dag.




Jag ♥ Comedy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0