Sjunde dagen på sommarjobbet

Igår så var det min sjunde dag på sommarjobbet. Jag jobbade 16.00-22.30 och jag, djursjukvårdaren Kicki och veterinärern Ulrika hade hand om akuten. Kvällen började dock ganska tråkigt med en katt som kom in med en cancersvulst i hasleden... Katten var jättepigg och supersnäll, men det var inget att göra åt :( Så det blev en avlivning direkt :'( Blev lite ledsen, tyckte så synd om den... Den var så fin.

Vi fick också in en vovve med mjältblödning som senare dog under narkosen, en vovve med hydrthorax och en massa andra problem, en vovve med bitskada i örat m.m.

Jag fick ta in djuren på rummet, tempa, debitera, väga, assistera, köra lite tester i labbet, vaccinera, ge sedering och smärtstillande etc.

Jag fick gå vid vanlig tid, men Kicki som jag gick med gick 23.45 och en annan tjej var kvar längre än det... Mycket att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0