Tionde dagen på sommarjobbet

Idag så har jag gått bredvid djursjukvårdade Maria B och veterinär Ulrika. Jag gillar Maria, tyvärr så var det hennes sista dag idag :( Jag gillar Ulrika också :) Hon är nog den snällaste veterinären.

Idag så har jag fått ta in, vaccinera och debitera en del patienter helt själv. Jag har fått ta hand om en upphittad död katt igen :( (Den var inte så najs... Intakt, men med massa kryp på, och så hade den nog varit död i några dagar...) Jag har rakat och rengjort en kal fläck med krustor på en labbe. Jag har dragit upp vaccin, tagit staplers, assisterat etc. Det var en ganska lugn dag med en del patienter som inte dök upp! Förstår inte hur man kan göra så! Inte bara dyka upp utan att meddela det liksom!

Nu ska jag göra mig i ordning för ridning igen :D NAJS!!
+ att det är helg! ;) Ännu mera NAJS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0