Tredje dagen på sommarjobbet

Idag så var jag med djursjukvårdare Inah och veterinär Erica :) Och det har gått bra. Jag har fått ta in lite patienter själv och tagit första status, vägt och så. Jag har även börjat haja lite av Trofasts alla funktioner och kan knappa in lite grejer och hitta i tidsboken och så.
Jag fick också följa med Camilla (som jag var med i måndags) in på vård med några inskrivningar och träna på att lägga permanentkanyl ^^ Först på en tax (som är lärarnas skräckexempel pga. krumma och korta ben bl.a.) och sedan på någon annan liten långhårig vovve, kommer inte ihåg vad den var för ras just nu. Det gick bra :) Men man känner sig fruktansvärt långsam jämfört med de andra som typ kan göra det med förbundna ögon...

Jag fick gå lite tidigare idag också ^^ Det är alltid skönt. Jag hade liksom 9-18-passet idag igen och man har typ ingen tid efteråt till att hitta på något...

Nu är det bara torsdag och fredag kvar på den här veckan ;) och jag har redan lärt mig massor känns det som! På tre dagar. Camilla tyckte i alla fall att jag lärde mig fort, fast jag vet inte vad jag tycker. Ibland känns det som om man inte fattar någonting och ibland så fattar man precis. Det mesta är dock rutiner och det är ju sådant man kommer in i efter ett tag. Mängdträning är någonting som behövs ;)

Nu ska jag betala någon räkning, sedan bär det av till badrummet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0