Måndag & kommunikationsföreläsning

Sitter nu på lunch i bibblan, brevid Louise, vid en dator - som vanligt, typ ;)

Vi har nu gått igenom halva föreläsningen om hur vi är som personer och värderar saker och så. Och är det någon som är förvånad över att jag blev Analytisk-självständig, lite åt det stödjande-försiktiga hållet?

Ord för att beskriva det Analytisk-självständiga var:
Försiktig, Reserverad, Metodisk, Analytisk, Principfast, Rättvis & Uthållig.

Uppskattade relationssätt från min sida var:
Att vara objektiv. Att ha rätt. Att vara principfast. Att ha sina känslor under kontroll. Att vara praktisk. Att vara försiktig & grundlig. Att vara rättvis. Att vara beslutsam. Att vara seriös. Att vara sin egen "domare och jury". Att rå sig själv. Att tänka innan man handlar.

Och jag kände mig uppskattad i följande relationsmiljöer:
Redig, logisk, precis, effektiv, välorganiserad.
Användbarhet, uthållighet, pålitlighet.
Effektivt, resursutnyttjande.
Uppmuntrar individuellt beslutsfattande.
Har klara, försvarbara och trovärdiga kriterier för beslut.
Underbyggda rekommendationer.
Tid för att utforska alternativ.
Möjlighet att hushålla med pengar.

Att mitt favorit-talesätt är "Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skitit" kanske inte är så konstigt alltså...

Nu är det snart dags att börja igen, så bäst att jag slutar skriva ;)
Kram ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0