Melodifestivalen 2010 - Finalen

Finalen


Resultat, finalen 13 mars 2010:


1. Bidragets titel: This Is My Life
Upphovsmän: Bobby Ljunggren (musik), Kristian Lagerström (text)
Artist: Anna Bergendahl

2. Bidragets titel: Keep On Walking
Upphovsmän: Salem Al Fakir
Artist: Salem Al Fakir

3. Bidragets titel: Manboy
Upphovsmän: Fredrik Kempe (text & musik), Peter Boström (musik)
Artist: Eric Saade

4. Bidragets titel: You're Out Of My Life
Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson
Artist: Darin

5. Bidragets titel: Kom
Upphovsmän: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén
Artist: Timoteij

6. Bidragets titel: We Can Work It Out
Upphovsmän: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda
Artist: Andreas Johnson

7. Bidragets titel: Unstoppable
Upphovsmän: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola Svensson
Artist: Ola

8. Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Kristian Wejshag (text), Lars ?Dille? Diedricson (musik)
Artist: Jessica Andersson

9. Bidragets titel: Hollow
Upphovsmän: Anders Hansson, Fredrik Kempe
Artist: Peter Jöback

10. Bidragets titel: Jag vill om du vågar
Upphovsmän: Pontus Assarsson (text & musik), Daniel Barkman (text), Jörgen Ringqvist (text & musik)
Artist: Pernilla Wahlgren


Ja, nu är årets melodifestival över - tills det är dags för den stora Eurovision song contest i Oslo. Jag tycker inte att det var helt fel låt som vann, men det var heller inte riktigt rätt låt... Den var varken dålig eller jättebra, och hon hade ju en speciell röst, har dock inte riktigt bestämt mig om jag gillar den eller ej.
Jag tyckte bättre om Jöback & Timoteij... Men jag hade ingen riktig favorit heller, som jag kunde bli jättebesviken över att han/hon inte vann.

Jag tror dock inte att vi har någon större chans i stora finalen, men det är min egen åsikt. Jag tror inte att den är stark nog att slå alla med häpnad och fastna vid första "lyssningen". Jag tror vi hade haft en bättre chans med någonting fartigare... Menmen :) Vi får väl hoppas på det bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0