Promis med Louise

Var ut på en promis till Coop, Beijer & Blomsterlandet med Louise :) Var på jakt efter möjligt material till min balkonginbyggnad ;)

På Coop hittade jag lite leksaker till missen :)
-
Försöker flörta lite med prinsessan,
så hon vill vara snäll & lära sig att gå på riktiga toaletten!




På blommaffären hittade jag 2 växter:

En Yucca-palm...
-
För att ersätta den förra som Theo mördade genom att putta ner...



... & en "Lyckliga Lotta"
-
Som tyvärr inte är lika riktigt lika lycklig efter att Theo tog några smakbitar,
lite här & var...

^^
Så är det att ha katt! Men den var väldigt fin från början ;)





Sedan var det då det där med inbyggnaden... Jag och Louise hittade träreglar som var 45x45 som skulle kunna duga till att bygga en klätterbar, men icke rymningsbar, inbyggnad. Vi kom dock fram till att jag behövde ca 24 meter totalt... Vilket betyder att det är svårt att få hem bara sådär... Sedan hade de bara ett slags hönsnät, vilket skulle duga i nödfall, fast jag skulle helst ha haft ett tätare nät...

Det svåraste är dock transport hem, och man måste även se till att de reglar man får med hem antingen är kapade i rätt längder redan eller att det man får med sig hem går att kapa i rätt längd utan för mycket spill (för det går ju inte precis att klippa och klistra heller om de skulle vara för korta...). Man behöver dessutom nät i dimensionen 2,6m x 4,19m... Vilket kanske blir svårt då rullarna oftast inte är 2,6 meter breda.

Men för att illustrera min plan så har jag gjort en liten ritning:
(Klicka på bilden nedan)



Jag tyckte bara att jag kunde ha en bil, bra verktyg och en medhjälpare :) Så kunde lill-katten få va ute så mycket som hon vill sedan.
Och jag skulle ju dessutom vilja ha det gjort ganska snart också, så hon kan få njuta så mycket som möjligt av våren.

Någon som anmäler sig frivilligt till balkonginbyggnadstjänstgöring? ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0