Seminariumet idag gick bra & katten är halvt vaccinerad ;)

Har idag haft seminarium i "Digestionsorganens sjukdomar - smådjur", och det gick bra. Det var inte så hårt ^^ Vi var ju inte övervakade av någon lärare så man fick ju göra hur man ville :)
Efter att vi hade reovisat färdigt, så skrev vi de 2 uppgifterna och var färdiga till 12.50 ;)

Sedan så var jag och mamma med Theo till Blå stjärnan vid 16 och fick hennes första grundvaccineringsspruta. Hon blev lite sur då det antagligen stack sådär jobbigt när de sprutade in vätskan (precis som när man själv får sprutor). Så hon blev skitpurken ^^ Hon var så söt! Jag kände direkt när hon mulnade till (jag höll i henne) och mamma såg det direkt. Hon liksom kröp ihop sådär som småbarn gör när de blir sura och spände sig, hon var helt enkelt inte sitt vanliga slappa jag.
Hon protesterade lite efter ungefär halva sprutan, så sköterskan missade lite på slutet och det blev blött i pälsen... Sedan gick Theo gärna in i buren för att slippa bli behandlad sådär ^^ Haha, sötmisse :p


Sköterskan sa dessutom att sköldpaddsfärgade honor brukar ha temperament... Ja, det har jag märkt, det kan jag lova!

Men nu ska jag och mamma titta på Biggest loser :)
Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0