Dag 2 - Stockholms katthem

Idag var vi en färre än igår, men det gick bra ändå. Jag har fått upp tempot så idag hann jag med mer än igår och tur var väl det eftersom vi var färre idag!

Idag har jag:
  • Städat gröna avdelningen
  • Städat röda avdelningen
  • Flyttstädat 2 burar och inrett dem tillsammans med andra praktikanten Fredrik
Låter kanske lite, men det är mycket :) Och så fick jag höra att lilla Dafni som var bokad igår nu är avbokad igen! Suck, vad less man blir... Att folk aldrig kan bestämma sig och vara konsekventa!

Idag kom det även två nya katter medan jag var där och det skulle komma fyra till efter det.

Dagens sötnos:



Dagens sötnos är Skrutt, som nästan sabbade vår flyttstädning då han var nyfiken och ville vara i den nystädade buren. Som tur var det ingen större fara. Han är väldigt social och pratar gärna, särskilt när han vill ha mat! Han är inneboende tillsammans med kompisen och följeslagaren Pug. Han är helvit och har väldigt vackra gröna ögon! Han är en ganska stor herre, och jag tror nog att han själv vet om och håller med om att han är stilig ;)

Jag har även pratat en hel del med Fredrik idag. Han kommer från Naturbruksgymnasiet Säby Holm och vill bli hundtränare. Så vi pratade om allt möjligt :) Han är trevlig, men blygare än mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0