Dag 9 - Stockholms katthem

Idag så var det väldigt många som jobbade så jag fick vara inne på karantän med min handledare Marica :) Det var lugnt och skönt där inne och jag träffade två snygga långhåriga och gosiga herrar ;) I want Aleks!! Snygging! Men just nu så är halva pälsen bortrakad för att han var en enda stor tova när han kom in... Stackaren!

Efter att jag var färdig i karantän så lekte jag med katterna på Gula avdelningen och så försökte jag hålla mig nära min fadderkatt Bittra. Lättare sagt än gjort när missen inte vill vara nära ^^

Dagens sötnos:



Dagens sötnos är en annan stilig herre, Elvan. Elvan kommer ifrån en kattkoloni och bor på Röda avdelningen med en del kattkompisar. Dock har den här sötnosen fått vara lite för länge på katthemmet... I över 2 år har han bott där. Han är en av dem som tar det bättre, men ingen borde behöva vara så länge där. Han är född 2007 och är alltså inte så speciellt gammal :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0