Dreams

Idag, eller i natt, så drömde jag najs, mestadels av tiden. Så jag hade ingen lust att vakna imorse... Och jag vaknade många gånger... Jag tror kroppen var inställd på snooze eller något, för jag vaknade varje kvart typ, men jag lyckades med att drömma bra drömmar några gånger då jag somnat om.

En av gångerna drömde jag dock att jag var på väg i en liten bil, manuellt växlad :/, med min lillebror, till Becca ut i obygden. Men helt plötsligt var det en hoj vi satt på, och svårt var det att köra när man är liten och lillebror är större och satt högre upp + att växlarna såklart inte var som på min moppe... Dessutom så var det fel på vägen, den var helt ombyggd och vi fattade inte alls hur man skulle köra... Vi var totalt lost och det gick inge bra att växla och koppla och hela den skiten. Sedan vaknade jag igen. Tur var väl det, den drömmen kunde jag gärna vakna ur.

Usch, sådant drömmer man när man tänker för mycket på manuellt växlade bilar och vilken pina det var när man övningskörde... (Eller det kanske var övningskörningen som var pinan? Även om Muffi var rolig.) För jag har ju inte behövts pinas med det sedan dess, men snart kanske, man vet aldrig ;) Då kommer jag känna mig som alla gamla tanter som varvar motorn så det låter som om den ska sprängas och som får motorn att skorra så fort de växlar och som får motorsopp där det verkligen inte är läge... typ. Eller förhoppningsvis inte riktigt så illa. Men det känns scary när det var 11/8 2008 - dagen jag tog mitt körkort - som jag senast körde manuellt växlad bil.
Det bästa är att jag inte behöver/måste ha någon som bevakar mig när/om jag ska börja öva på det igen ^^ Yay! Det var den biten jag hatade, att ha någon som kritiskt bevakar allt man gör så man känner sig som om man gör allt fel. Jag är så van att bli kritiserad för minsta lilla fel jag gör för att de "förväntar sig mer utav mig". What the fuck liksom!? Varför ska alla kräva mer av mig? Kräv detsamma som av alla andra, att man klarar det och man inte gör allt för mycket fel - eftersom man fortfarande lär sig!

Uäk! Bad memories - Bad dreams!

Nu ska jag nog göra mig presentabel, gå ut och sätta mig i solen, och öva lite på det jag ska säga på torsdag ;) Vill gärna kunna det så när som utantill, det borde i alla fall vara lättare den här gången då jag ändå pratar om något som jag kan ganska väl = ryttarens utrustning, hästens utrustning, dressyr m.m.

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: becca

Du får träna i min bil :D den har manuella växlar och är van vid att motorn spinner liiiiite för mycket och liiiite för länge ;)

2010-05-06 @ 22:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0