Dammsugning

Idag så dammsög jag för första gången med Tristan här och han försvann, precis som de andra två, som en avlöning.
De andra sprang dock redan när jag plockade ut dammsugaren och Tristan först när den slogs på, men nu har han väl lärt sig tills nästa gång...

Nu kröp han förresten precis ner i mitt knä, men han verkar inte vara sömnig för han vill gärna leka med mitt hår... Han försökte även slicka/bita på det när jag sov + att han slickade på kudden där jag legat, så jag undrar om han tycker att mitt schampoo smakar gott?

Jag måste också lära honom att människor inte tycker att det är mysigt när man "bits". När han ville gosa på morgonen så nyper han tag i en, särskilt i fringrarna och i näsan, ibland slickar han först och sedan så bits han, men det ska han i alla fall inte göra. Han verkar dock inte fatta vad han gör fel... Det ska vi dock försöka få bort, för även om han inte biter hårt så vill man inte bli tuggad på ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

Marcus lärde sin katt att inte bitas genom att knäppa till den lite på nosen då den gjorde det eller försökte göra det, jag vet inte, men det kanske kan funka på den lille vilden? ;)

2010-11-01 @ 11:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0