Statistik - MS0056

Idag så har vi börjat med en ny kurs...
Statistik inom djurjukvården. Den känns inte så upplyftande... Själva räknandet är helt ok, men läraren gör det väldigt förvirrande. Hon läser allt på presentationerna utantill, utvecklar inte, förklarar med formlerna i bokstavsform och väntar länge med att räkna ett exempel om hon ens gör det, hon pratar ingen bra svenska, ser allmänt uttråkad ut och tittar på oss som om vi inte fattar något (och det kanske vi inte gjorde heller...), förstår int våra frågor så hon svarar alltså inte så vi förstår eller får svar på våra frågor etc.

...

Jag är glad att jag har läst till Matte D alltså... Tycker synd om de som bara läst till Matte B (som är kravet för att komma in på min linje), det är inte schysst mot dem att göra såhär... Dessutom så har lärarna sagt att denna kurs är på Matte C-nivå, men jag tycker mig känna igen saker från Matte D... Helt enkelt inte schysst mot vår klass. EOD som har högre krav på matten (Matte C/D?) brukar tydligen ha svårt med denna kurs, så undrar hur klassen kommer klara den?

Dessutom började hon föreläsningen med att berätta att vi behövde en övningsbok som våra lärare inte berättat att vi skulle!! Vi fick till och med ett mail ifrån Lotta som sa att vi skulle skaffa kursboken, vi skaffade kursboken, men vi fick inte reda på att vi skulle skaffa en övningsbok! En tjej i klassen hade till och med frågat om vi skulle skaffa den och Lotta hade då sagt nej... SUCK! Man blir lite trött på denna dåliga planering, framförhållning och delgivande av information! Jag köpte liksom kursboken för veckor sedan och var ute i god tid, men har ändå inte allt man behöver för att öva på kursens innehåll!

Vi körde i alla fall igång kursen i ett hetsigt tempo. Vi gick igenom motsvarande sid.19-101 (kap.2-5) i boken på 1 och ½ föreläsning... Så jag har nu under eftermiddagen/kvällen roat mig med att läsa igenom, såhär långt, kap.2-4 och räknat/svarat på exempeluppgifterna som tillhörde dessa kapitel. Jag ska nu ge mig in på kap.5, sedan blir det sängen!
Min axel värker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0