Halva dagen har gått

Igår och förmiddagen idag har handlat om endo- och ektoparasiter hos hund, katt och häst...

ISCH!! Det är inte så najs alls faktiskt.

Igår så letade vi dessutom parasiter i hästträck med en speciell metod. Vår häst hade endast 50 st ägg/gram enligt vår räkning. Så inte så mycket alltså... Har de under ca 200 behöver man i regel inte avmaska.
Det finns dessutom en hel del farliga och inte så snälla parasiter som man nog inte vill få i sig. Jag ryser bara jag tänker på hur det kan se ut om man t.ex. får blåsmask efter infektion med Rävens dvärgbandmask... Äckligt!

Men nu så ska jag inte tänka mer på det utan ska gå och sätta mig och läsa lite tills föreläsningen om Träningsfysiologi börjar klockan 13 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0