Selmas diet



Hmm...
Någon som tror att Selma är nöjd med sin nya diet?

-
40 gram om dagen ska hon äta av Friskies-maten.
(Det är ca 60 % av det hon ska ha för sin nuvarande vikt)
Hade hon ätit den andra maten för kastrerade katter,
så hade det inte varit så liten mängd men hon vägrar äta Hill's...
-
När hon kommer hem blir det att prova Royal Canin Satiety Support,
men just nu startar vi så här...


Hon tycker nog att det är lite tufft. Hon har pratat väldigt mycket på kvällarna och velat ha med mig till köket, men hon är ju även van vid att få mycket mer.
Krasst sagt så är det jag som bestämmer hur mycket hon får och för hennes skull så ska jag inte ge med mig. Hon ska gå ner lite grann, vi får se hur mycket som behövs, vet inte om jag tror riktigt på djursjukskötarens gissning, men vi får se hur det ser ut.

Vecka 43

Vikt: 5,4 kg
Foder: Friskies
Mängd: 40 g

By the way så raceade både Selma och Theo förbi här alldeles nyss ;) Konvalescenten är up and running och på väg ner i vikt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0