Tråkigt

Dagen är lite blandad när det gäller väder :/ Det var sol förut idag, men nu är det rätt molnigt... Synd, för det var så mycket finare förut idag.

Jag har tagit en tur med bilen idag också...
Den går, men inte som den ska. Den går fortfarande ojämnt på tomgång, men den startar direkt när den är kall i alla fall. Så det blev en sväng i bostadsområdet, ifall den skulle dö - då är man inte för mycket i vägen i alla fall. Men rent går den som sagt inte, höll på och larva sig lite någon gång när jag saktade ner, men stannade i alla fall inte för jag han gasa upp innan och sedan klarade den inte att jag stannade på parkeringplatsen (=släppte gasen) utan dog. Efter det var den mer svårstartad, men det går ju i alla fall efter ett kort tag... Ville dock inte utsätta mig för samma sak som sist, så det fick räcka med en kort, nästan felfri runda.

Fixade i alla fall så att batteriet står helt schysst med klämma, eller vad man nu ska kalla saken som håller fast det, vilket var tur att jag fick dit eftersom spännbandet gick sönder när batteriet skulle rättas till. Det är väl dock inte så konstigt så mycket batterisyra som det fått utstå (knäppet var helt vitt).

Städade även en gång till i bagaget, av någon anledning åker allt runt - förutom det gamla batteriet som står som en fast koloss i sin plastpåse...

Sedan så har jag suttit vid datan, läst några kapitel om sårläkning och annan läkning i muskler, senor, ligament/ledband och skelett i boken Rehabilitering för hund och tagit en promenad med Levi på stan. Jag har dock lite tråkigt när han måste plugga eftersom jag då måste hitta på något annat, vilket jag inte riktigt har ro till idag känns det som. Det är lite mycket att tänka på som måste fixas och göras.
Bläää


Jag kan ju i alla fall glädjas åt att mina missar mår bra om man bortser från att Selma ska opereras, men hon mår ju i alla fall inte synligt/märkbart dåligt av förändringarna. Theo är mer harmonisk och Selma är inte lika nervig utan mer tillfreds och gosig/kontaktsökande. Det är bra.

Ska se om jag kan hitta på något att göra. Levi ska plugga ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0