Produktivt

Idag så har vi haft en heldag i skolan, eller vi fick sluta en halvtimma innan det stod i schemat, men det gills knappt ;)

Först så hade vi föreläsning om Rörelseapparatens sjukdomar (fortsättning från gårdagen), sedan om läkningsprocesser och sedan om Farmakologi. Så det har varit fullt upp.

Jag har sedan jag kom hem läst igenom allt föreläsningsmaterial och sammanfattat lite mer om sjukdomarna i Rörelseapparaten. Igår sammanfattade jag en hel del.

Idag så har jag sammanfattat:
  • Hälta - som egentligen är ett symtom, men som får en egen avdelning ändå
  • Aseptisk artrit - Icke Infektiös Ledinflammation
  • Septisk artrit - Infektiös Ledinflammation
Fortfarande en del kvar, men det tar sig ;) Man kan tyvärr inte göra allt på samma gång...

Nu blir det faktiskt mat. Är inte så hungrig som jag trott med tanke på lunchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0